שלושת המתחרים הללו של טסלה יכולים לספק למשקיעים אלטרנטיבה ליצרן הרכב החשמלי, אבל איזו מניה היא קנייה?

אין ספק שהסגנון האקסצנטרי של המנכ"ל אילון מאסק, כמו גם מוצרים שטרם נראו כמו Cybertruck, סייעו להפוך את טסלה (NASDAQ: TSLA) ליצרנית המכוניות החשמליות המוכרות ביותר בתעשייה.

עם זאת, מחוץ לארצות הברית ובתוכה, ישנן חברות רבות שמכוונות את עצמן בשקט להתחרות עם, ואולי אפילו להתעלות, על היזם המוזר במשחק שלו.

1. ניו"טסלה" ו"סין" היו מילות באז גדולות במשך שנים, קשורות כפי ששניהם קשורים לחדשנות וצמיחה שעשויים לשנות את העולם. אז כשסטארט-אפ רכב שבסיסו בשנגחאי מגיע תוך לחישות על היותו "הטסלה של סין", אתה יודע שזה שווה את תשומת הלב שלך.

נוסדה בשנת 2014, NIO (סימול: NIO) מייצרת כלי רכב חשמליים מובחרים לשוק הבינלאומי. בעוד שהמוצרים שלה זכו בדרך כלל לשבחי הביקורת, החברה פיתחה גם מוניטין של מסוכנים ובלתי צפויים. חלק מהפרשנים חוששים שהערכת השווי שלה מבוססת על מושג מעורפל של "פוטנציאל", ולא על הביצועים הפיננסיים הנוכחיים שלה – אם כי אולי אפשר להגיש אישום דומה נגד טסלה עצמה.

NIO סיפקה 122,486 רכבי EV בשנת 2021, עלייה של 34% משנה לשנה. מספרי המסירה הגדלים במהירות והמדדים הפיננסיים המשתפרים סיפקו למשקיעים המחפשים אלטרנטיבה של טסלה אפשרות מעשית. האם ניתן לשמר את הצמיחה הזו והביקוש למשקיעים נשאר ברמות האסטרונומיות הללו היא שאלה אחרת. NIO הוא בהחלט הימור בסיכון גבוה, אבל המחויבות של החברה לפריצת גבולות, בשילוב עם המחיר הנמוך במיוחד שלה, מקשה על המחיקה.

2. פורד מוטורס

חברות רכב מסורתיות נאבקו בעבר למכור רכבי EV, אך כעת כל זה עשוי להשתנות כאשר פורד (סימול: F) תגביר את התחרות בתחום המנועים המונעים בחשמל העמוס.

ההשקעה של פורד במכוניות, משאיות ורכבי שטח מחושמלות בהחלט משתלמת. דגם Mustang Mach-E של החברה שבסיסה בדטרויט, שדורג במקום השלישי במכירות בקרב רכבי ספורט חשמליים בארה"ב בשנת 2021, זכה בתואר "רכב החשמל של השנה" על ידי מגזין Car and Driver.

פורד הצהירה כי ה-F-150 Lightning שלה יצרה 200,000 הזמנות מאז חשיפתו במאי 2022 והסבירה כי כשלושה רבעים מהרוכשים הללו הם חדשים במותג. החברה גם הודיעה על תוכניות להכפיל את יעד הייצור שלה כדי לעמוד בביקוש.

תיק ה-EV של פורד הגיע לשיאים חדשים גם בשנת 2022, עם מכירות שהגיעו ל-61,575 יחידות בארה"ב בלבד – עלייה של 125% משנה לשנה. בראש זה עמדו ה-Mustang Mach-E של החברה, הטנדרים החשמליים שלה וה-F-150 Lightning המצופה.

בסקר שנערך על ידי Cox Automotive, אנשים נוספים אמרו שהם יקנו פורד F-150 חשמלי לחלוטין על פני Cybertruck של טסלה בגלל המחיר, ביצועי הנהיגה, העיצוב והגודל של הראשון. כאחת מיצרניות הרכב הוותיקות בעולם, לחברה יש יתרון מרחק מעשרות שנות ניסיון ואולי יש לה את מה שנדרש כדי לתת לטסלה לרוץ בשביל הכסף שלה.

3. פולקסווגן
כאשר אילון מאסק פתח את ה-Gigafactory האירופאי של טסלה בפאתי ברלין, כל תשומת הלב הופנתה לתעשיית הרכב הגרמנית, ולכישלונה היחסי לייצר משהו מרגש כמו המקבילה האמריקאית.

אחת מענקיות התעשייה שמבטיחות מזמן לשנות זאת היא קבוצת פולקסווגן (ETR: VOW3). עשור לאחר שטסלה נכנסה למקום, פולקסווגן נכנסה בשקט לתעשייה באמצעות מגוון הזהות שלה.

פולקסווגן צופה ש-50% ממכירותיה בארה"ב עד 2030 יהיו רכבי EV והחברה מוציאה עשרות מיליארדים כדי לדחוף את היעד הזה. היא גם שואפת לייצר 1.5 מיליון כלי רכב חשמליים עד 2025, בציפייה ליעדי הפליטה החדשים של האיחוד האירופי.

אחת החברות הגדולות בעולם, פולקסווגן בת ה-82 שרדה אינספור מחזורים של פריחה ופריצה – שלא לדבר על דיקטטורה, מלחמה והחלוקה והאיחוד מחדש של המדינה המארחת שלה – מה שהופך אותה למיומנת במיוחד בהישגים מטרות ארוכות טווח כמו זו.

האם לטסלה יש יתרון תחרותי?
כאשר כל המתחרים הללו מתחילים לזרום לשוק הרכב החשמלי, עלינו לבחון אם לטסלה יש יתרון תחרותי והאם היא יכולה לשמור על הדומיננטיות שלה בענף:

יתרון מוביל ראשון: טסלה קיימת בתעשיית ה-EV הרבה יותר זמן מאשר מתחרותיה. הוא נהנה מהכרה של המותג, פרסום מפה לאוזן ורשת טעינה הרבה יותר רחבה הודות לתקופתו בשוק.

נהיגה אוטונומית: ההערכה היא שטסלה צברה בערך 2 מיליארד מיילים של נתונים באמצעות תכונת הסיוע של הטייס האוטומטי שלה, שכל אינץ 'ו חיזק את אלגוריתם הנהיגה העצמית שלה באמצעות למידת מכונה. הנתונים שמהם יכולה טסלה להיעזר הם ברחובות לפני השייט של אלפבית (NASDAQ: GOOG) Waymo וג'נרל מוטור.

כוח סוללה: ה-r הראשי הסיבה לכך שטסלה היוותה כמעט 74% מכלי הרכב החשמליים שנמכרו בארה"ב בשלוש השנים האחרונות היא פשוטה: המכוניות שלה מגיעות רחוק יותר. לדגם S של טסלה יש טווח של עד 412 מיילים, תלוי בדגם הספציפי. המתחרה הקרובה ביותר שאינה מכונית במחיר פרימיום היא דגם המוסטנג Mach-E Extended Range של פורד. אחרי זה, זה דגם 3 של טסלה, ואחריו מקרוב דגם X. אנשים רבים קוראים לטסלה חברת מצברים שמוכרת מכוניות, עם סוג זה של דומיננטיות קל להבין מדוע.
אוונגליסטים של המותג: מעט פחות מוחשי משאר היתרונות התחרותיים שלו, אבל לא פחות חשוב, הוא האוסף הבא של טסלה כמעט כמו קאלט. מעריצי החברה והמניה באמת חושבים שטסלה עומדת על סף שינוי העולם לטובה, והם שמים את כספם במקום שבו הפה שלהם נמצא כשהמשלוחים והמניה ממשיכה להמריא.

Or Patreanu Culinary | Or Patreanu Blog | Or Patreanu Capital | Or Patreanu Finance | Or Patreanu Investment | Or Patreanu Coach | Or Patreanu Real Estate | Or Patreanu Trade | Or Patreanu SEO | Or Patreanu HR

דילוג לתוכן